Boekrecensie Shopaholic grijpt in – Sophie Kinsella

De Shopaholic reeks is de enige chicklit die ik graag lees. Deze boekenreeks heb ik volledig in huis en natuurlijk boekreviews over geschreven. Dus toen er dit jaar het vervolg op shopaholic naar de sterren uitkwam moest ik deze hebben om de serie compleet te maken. Het vorige boek had namelijk een open einde en nieuwsgierig als ik ben was ik onwijs benieuwd naar hoe het af zou lopen. Maar is het de moeite waard om het boek aan te schaffen? Je leest het in deze recensie

Inhoud Shopaholic grijpt in

In het vorige boek is Graham (Rebecca’s vader) er vandoor gegaan omdat hij iets recht moest zetten bij zijn oude vriend Brent. Hij kwam erachter toen hij bij haar in Los Angeles op bezoek kwam. Graham nam Tarkie, de man van haar beste vriendin Suze, mee zonder uit te leggen wat ze gingen doen en waarom. Iedereen is in rep en roer en Becky’s moeder komt met haar beste vriendin vanuit Engeland om ze op te sporen. Want ze denkt natuurlijk het allerergste en wil hem zo snel mogelijk opsporen. Becky gaat samen met haar gezin, Suze en haar moeder met vriendin Janice naar Las Vegas. Maar Las Vegas staat gelijk aan gokken en kan Becky dit weerstaan met haar verslaving om geld uit te geven? En waarom gaat Alicia Billington met haar en haar familie mee in de camper? Tijdens de reis maken ze een hoop mee maar komen ze er uiteindelijk ook echt achter wat Graham recht moest gaan zetten?

Shopaholic grijpt in Sophie Kinsella review recensie

Boekrecensie

Waar het in de vorige boeken volledig ging over Becky’s extreme shopverslaving, gaat het deze keer over vriendschap en familie(geheimen). Iedereen werkt samen om Graham en Tarkie op te sporen. Becky gaat dan wel los in Las Vegas maar ik zie er niet meer de oude shopaholic in terug. Natuurlijk ze is ouder, heeft een kind en dus meer verantwoordelijkheden. Maar als zelfs geld uitgeven voor zichzelf niet meer lukt dan is er echt iets mis als je weet hoe ze ‘vroeger’ was. Alhoewel Minnie, haar dochter, vind het niet moeilijk om geld uit te geven en wil alleen maar meer en meer dus dat is al echt een shopaholic in de dop. Dus dat wordt nog wat (voer voor nieuwe boeken?). De oppervlakkigheid bij Becky is gelukkig weg en ze zet echt alles op alles om het probleem op te lossen. Het is een compleet ander boek dan alle anderen delen van de Shopaholic serie en deze zou je eventueel ook los kunnen lezen. Maar wil je echt weten wat eraan vooraf ging dan raad ik je wel aan om alle andere zeven delen te lezen. Ik vond shopaholic grijpt in een mooi vervolg op shopaholic naar de sterren en zal hem je zeker aanbevelen. Het leest namelijk lekker weg, zit vol met humor en de gekke streken van Becky kunnen natuurlijk ook niet ontbreken.

Heb jij Shopaholic grijpt in al gelezen?

Volg mindjoy op
Bloglovin | Instagram | Twitter | Facebook Pinterest

9 thoughts on “Boekrecensie Shopaholic grijpt in – Sophie Kinsella

1. Ik twijfelde nog aangezien het het zoveelste deel was maar dankzij jouw recensie ga ik hem zeker lezen. Ben erg benieuwd

2. Ik weet niet hoeveel delen ik heb gelezen uit deze serie maar ik ben nooit toegekomen aan het boek waar ze moeder wordt. Leuk dat er al 16 jaar Shopaholic boeken verschijnen.

• Anita

Een hele tijd niet en nu weer 2 snel achter elkaar. Benieuwd of er nog meer gaan komen!

3. Ik kende deze boeken helemaal niet… heb ik onder een steen gelegen ;-).

4. Ik heb deze reeks nog niet gelezen, maar ik denk dat ik door jouw enthousiasme toch maar eens ga kijken! 🙂

5. Ik heb de eerste ooit gelezen en nu is die bij mij van de troon gestoten door 50 tinten grijs. Maar tot dat boek verscheen stond hij op de eerste plaats bij mij van de slechtste boeken die ik ooit las ( en ik las al héééél erg veel boeken). ik vind het veredelde stationsromannekes met een leeghoofdig hoofdpersonage die een zeer idioot, stereotiep vrouwonvriendelijk vrouwbeeld laat zien. Vrouwen doen namelijk echt wel meer dan shoppen met geld dat ze zelfs niet hebben en dan in katzwijm vallen voor mysterieuze mannen …. . Maar eerlijk is eerlijk: 50 tinten grijs is op vlak van vrouwonvriendelijkheid nog een paar graden erger ( en heus niet omwille van de sex) Ik hou sowieso niet erg van het chicklitgenre trouwens, maar ieder zijn ding natuurlijk 😉 .

• Anita

Als je de serie verder had gelezen merk je dat ze haar veel anders neerzet! Oké, het shoppen is overdreven maar ze gaat steeds volwassenen met zaken om. Ik ben ook niet van de chicklits maar deze serie blijft gewoon lekker lezen.

6. ik heb steeds getwijfeld over deze…
    heb ze allemaal gelezen, maar vond de laatste echt zo tegenvallen…
    nu ik dit lees, denk ik toch dat ik hem wil lezen…

7. Tess

Hoi,
    Weet iemand toevallig of er al iets bekend is over een vervolg hierop? We zijn alweer 2 jaar verder.

Tijdens verhuizen alle boeken terug gevonden en de hele reeks afgelopen zomer weer gelezen, heerlijk!! Maar zit nu internet af te zoeken of er nog ergens een vervolg op komt… want dit is wel echt een open eind!