Shopaholic boekenreeks review

De Shopaholic boekenreeks is alweer een tijd geleden uitgebracht, maar zijn voor mij één van de beste chicklets die bestaan. Madeleine Wickham schreef deze boeken onder haar pseudoniem Sophie Kinsella. Het laatste boek uit de reeks, mini shopaholic, dateert alweer uit 2010 (lees: het eerste boek kan misschien moeilijk te krijgen zijn). Ik zag laatst in de boekenhandel dat de boekenreeks een nieuw uiterlijk had gekregen en nu weet ik waarom. In oktober wordt er een zevende boek aan de serie toegevoegd, namelijk shopaholic naar de sterren. Ik ben hier erg benieuwd naar en schaf hem natuurlijk aan anders is mijn serie niet compleet. Heb je geen zin om te lezen dan kun je altijd nog de film bekijken.

Shopaholic boekenreeks Sophie Kinsella
Waar gaan de shopaholic boeken over

De hoofdpersoon Rebecca Bloomwood, is werkzaam als journaliste en is gek op winkelen. Bij het tijdschrift waar ze werkt adviseert ze mensen over verstandig investeren, maar haar eigen financiële situatie is een puinhoop. Ze heeft namelijk een torenhoge schuld omdat ze geen winkel voorbij kan lopen zonder wat te kopen. Om hier wat aan te doen koopt ze een boek over besparen en probeert de tips uit te voeren. De rode draad in alle boeken van de boekenreeks zijn de schulden die Rebecca maakt, creditcards die ze heeft, haar koopverslaving en wat dat doet met haarzelf en de mensen om haar heen. Daarbij komen alle belangrijke veranderingen die je tijdens je leven mee kunt maken aan bod, namelijk: veranderen van baan, verhuizen, trouwen en het krijgen van kinderen.

Wat is de kracht van de shopaholic boekenreeks

Het is soms wat overdreven, maar dat maakt het juist zo leuk. Iedere vrouw, misschien ook wel man, kan zich verplaatsen in het teveel kopen van spullen tijdens een shop dag of in webshops terwijl je dat niet van plan was. En wat dacht je van alles wat je aan wil schaffen voor je nieuwe huis, je huwelijk of als je kindje op komst is. De boeken lezen lekker weg en je snapt vaak de keuzes die Rebecca maakt. Alleen is het bij haar altijd 10x zo erg als in het echte leven, tenminste dat hoop ik!

Heb jij de shopaholic boekenreeks al eens gelezen?

2 thoughts on “Shopaholic boekenreeks review

1. Ik heb zelf ook een boek hiervan. Ik moet hem nog even op mijn gemak lezen. Ik lees altijd alles door elkaar. Dat is erg storend. Nu probeer ik boek voor boek te lezen.