Wreck this journal review

Een paar jaar geleden kreeg ik van een vriendin voor mijn verjaardag de Wreck this journal van Keri Smith. Ik had hem al eens in flowmagazine gespot, was hier erg benieuwd naar en super blij toen ik hem kreeg. Keri Smith zegt dat creëren vernietigen is en dat is wat je moet doen met dit boek. Je wordt gevraagd om dingen te doen waar je misschien twijfels bij hebt maar je leert jezelf op een creatieve manier kennen. Naast wreck this journal heeft Keri Smith nog meer van deze creatieve boeken uitgebracht zoals this is not a book, finish this book, mess en how to be an explorer of the world. Ze zijn ook allemaal te koop als Nederlandse editie.

Wreck this journal cover

Inhoud Wreck this journal

Wreck this journal is een boek dat je moet slopen en waar je met verschillende materialen aan de slag gaat. Op elke pagina staat een opdracht die je uitvoert op de manier die bij je past. De volgorde waarin en wie de opdrachten uitvoert is niet belangrijk. Je kunt het namelijk zelf doen of samen met anderen als je dat leuker vindt. De eerste opdrachten zijn relatief normaal zoals voeg je eigen paginanummers toe en breek de rug van het boek. Maar verderop in het boek kom je vooral gekke, smerige en aparte opdrachten tegen. Er wordt je bijvoorbeeld gevraagd om koffie te morsen, het boek mee te nemen onder de douche en op een bladzijde te kauwen. Maar ook om een manier te vinden om het boek te dragen, één woord steeds opnieuw te schrijven en het boek te laten vallen van een bepaalde hoogte. Het boek bevat ongeveer 90 opdrachten.

Wreck this journal instructie Wreck this journal zijkant

Mijn wreck this journal

Perfectionist als ik ben vond ik het erg moeilijk om te starten met het wrecken van het boek. Ik vond het zonde om eraan te beginnen en het boek te slopen, bekladden en met de opdrachten te experimenteren. Maar dat is juist de bedoeling van het boek. Na een paar jaar ben ik nog steeds niet aan alle opdrachten toegekomen en de meest rare opdrachten heb ik tot nu toe overgeslagen. Maar ik wil binnenkort weer verder gaan want het is een erg leuk en creatief boek waar je heerlijk in kunt kliederen. Hieronder zie je een paar creaties die af zijn of waar ik nog mee bezig ben.

Wreck this journal vier letter woord Wreck this journal blz vullen cirkels Wreck this journal postzegels Wreck this journal fruitstickers Wreck this journal blz inkleuren Wreck this journal willekeurige blz

Tip: zoek eens op Pinterest, Facebook, Twitter en YouTube naar gevulde journals.

Heb jij al een wreck this journal?