Blogboek – Kelly Deriemaeker review

Ik zag het blogboek van Kelly Deriemaeker al bij verschillende bloggers voorbij komen en dacht meteen die moet ik als beginnende blogger echt hebben. Ik kreeg hem voor mijn verjaardag dan ook van twee lieve vriendinnen en ben er meteen ingedoken. Kelly heeft al tien jaar een persoonlijke blog, woont in België en wil bloggers met dit boek inspireren en adviseren. In het blogboek heeft Kelly haar kennis gebundeld, geeft ze een heleboel tips, tricks en ideeën voor je eigen blog en behandeld blogkwesties die je tegen kan komen.

Blogboek kelly deriemaeker

Boek review

Het blogboek bevat acht hoofdstukken; zoals je stem & onderwerp vinden, unieke content maken, jezelf organiseren en geld verdienen. Het is een gids waarin eigenlijk alle onderwerpen die bij het bloggen komen kijken besproken worden om je blog naar een hoger niveau te tillen. Hierdoor kan je het boek van begin tot eind lezen of alleen de onderwerpen doornemen waar je meer over wil weten of aan wil werken op je blog. Hoe je een blog opzet, daar besteed Kelly eigenlijk maar één hoofdstuk aan wat maakt dat het boek voor zowel de beginnende als ervaren blogger goed te gebruiken is. Elk hoofdstuk start met een mooie quote en aan het eind geven 9 andere bloggers (experts, zoals Kelly ze noemt) hun mening en adviezen over het onderwerp. Het blogboek heeft 240 pagina’s en is dus goed gevuld voor de prijs die je ervoor betaald. Het boek geeft je echt ontzettend veel inspiratie en vooral de 15 ideeën voor je volgende blogpost pagina’s zijn ideaal. Fun fact: in het blogboek kom je af en toe typisch Belgische woorden, zoals goesting, kakafonie en verpinken tegen.

Hoofdstukken quotes blogboek Kelly Deriemaeker

Wat is de kracht van het blogboek

Als eerste vind ik de cover en de vormgeving van het blogboek erg mooi. Het nodigt echt uit om erin te bladeren en staat daarnaast ook nog eens ontzettend leuk in je boekenkast. Kelly schrijft op een prettige manier zonder dat het betweterig overkomt. Ze wil jou helpen, inspireren en laten leren van de ‘fouten’ die ze zelf heeft gemaakt. Zoals ik al zei is het echt een gids wat je er regelmatig bij kan pakken als je verlegen zit om ideeën of in een blogdip bent beland. Kelly laat je nadenken wat je wil met je blog en deelt allerlei tips en tricks die je daarbij kunnen helpen. Van welke sites nuttig & handig zijn, hoe je blog als portfolio kan dienen, de privacy op je blog tot de tools die je echt nodig hebt. Ze is open, eerlijk en komt oprecht over wat maakt dat het blogboek je blogplezier zeer zeker zal gaan vergroten.

Hoofdstukken blogboek

Heb jij het blogboek al of staat het misschien op je verlanglijstje?

Bloglovin | Instagram | Twitter | Facebook

21 thoughts on “Blogboek – Kelly Deriemaeker review

1. Ik twijfel nog steeds of ik het ga lezen. Enerzijds ben ik perfectionistisch en wil ik alles goed doen maar anderzijds wil ik vrij zijn en doen wat ik wil. Ben bang dat het boek me gaat tegenhouden. Dat ik te veel ga nadenken.

• Anita

Je mag hem wel doorbladeren als je wil 😉

2. Ik denk er hetzelfde over als Petra. Maar als ik een boek over bloggen zou kopen zou het wel deze zijn. Ik hoor hele positieve verhalen over dit blogboek.

3. Ik heb het boek ook zoals je weet. Van Linda gekregen.. Heb hem nog niet helemaal uit maar wil als “ervaren blogger” ook wel een review erover schrijven.

4. Hij staat op mijn verlanglijste 🙂 dus ben heel heel erg benieuwd

5. Ja ik wil! Dit lijkt mij een heel fijn boek. Ben heel benieuwd wat voor een tips & trucs zij heeft.Lief dat je dit boek hebt gekregen.

• Anita

Ja ze vroegen wat ik wilde, dit dus 😉

6. Ik blog nu sinds 2007 en sinds 2008 onder een eigen naam en het is zo leuk om terug te “bladeren”. Ach en iedereen schrijft anders, heeft een ander leven. Ik zal jonge mensen niet aantrekken met mijn blog over mijn leven, ben ondertussen 50 en heb 2 kleindochters. Ik ben jong van doen en laten maar toch ben ik oud. Ik experimenteer niet met make-up, ga niet meer stappen en de top 40 weet ik ook niet meer .. maar ik heb wel lol !

• Anita

En lol dat is het belangrijkste! Iedereen trekt weer ander publiek met zijn blog en dat is maar goed ook.

7. Geweldig 🙂 Ik ben heel nieuwsgierig naar dit boek. De blog van de schrijfster is ook heel fijn http://www.talesfromthecrib.be/

8. Lijkt mij wel een goed boek, maar ik vermijd eigenlijk blogtips omdat ik dan weet wat ik al weet ik hoe lang verkeerd doe en niet anders kan doen. Bv. foto’s plaatsen op je blog is eigenlijk nogal een must vanaf het begin, maar ik ben blind en mijn man maakt echt niet van alles waar ik over blog foto’s. Als ik wel foto’s plaats, zijn mijn posts gelijk een stuk slechter meestal.

9. Het boek ziet er prachtig uit, maar ik heb al wat blogboeken gelezen (o.a. van Ernst-Jan Pfauth “Gij zult bloggen), en ik vraag me af of dit boek echt iets nieuws toevoegt.

• Anita

Dat weet ik idd niet Paul. Dit is het eerste blogboek wat ik lees, maar het sprak mij al veel meer aan dan de blog bijbel van Carlijn Bekker.

10. Lijkt me een leuk boek om eens door te bladeren. Ik ga ‘m onthouden!

11. Ik ben nou toch wel heel benieuwd geworden naar het boek! Ga het ook maar eens lezen. Je blog kan er toch alleen maar beter van worden en niet slechter … 😉

12. S

Hee Hallo,heeft iemand een idee waar ik dit boek kan kopen het is nergens meer te verkrijgen helaas. Iemand tips?!

• Anita

Misschien kan je mailen naar de schrijfster van het boek om te vragen wat de reden is en of het boek nog uitgebracht gaat worden. Ze is zelf ook blogger namelijk!

• S

Dankjewel voor de snelle reactie Anita! Super! Had ik niet verwacht ook omdat de reacties van 2014 zijn. Ik heb geen idee waar ik dat moet vinden haar gegevens email of haar blogs heb jij ideeën als blogger? Bedankt alvast! 😉

• S

Al gestuurd, even gegoocheld! Ben benieuwd naar de reactie!!

• Anita