Boek review Beauty – Cynthia (miss lipgloss)

Het boek Beauty van Cynthia Schultz oftewel miss lipgloss is vorig jaar uitgebracht. Je krijgt een kijkje in de beautywereld via één van de grootste beautyblogger en er staan erg fijne make-up tips in. Als vrouw houd ik natuurlijk van beauty en make-up maar ik ben niet iemand die lagen foundation op mijn gezicht aanbrengt. Ik weet mijn weg met mascara, bb cream, wenkbrauwpoeder en blush maar meer dan de basis weet en durf ik ook niet altijd. Ik kon dus wel wat handige tips gebruiken. Naast het bekijken van YouTube filmpjes van beautybloggers, wat ik regelmatig doe, heb ik dit boek in de kast staan als naslagwerk.

Beauty cynthia miss lipgloss cover

Inhoud beauty

Beauty begint met een introductie wie Cynthia, miss lipgloss, is en wat ze doet en de rest gaat over beauty en make-up. Wenkbrauwen, wangen, ogen, lippen en nagels hebben allemaal een apart hoofdstuk in het boek. Maar je leest daarnaast ook over tools, retouchen, make-up must-haves en beauty bij verschillende jaargetijden, op reis of voor een feest. Als laatste staan de beautyblunders en hoe deze te voorkomen samen met een woordenlijst voor je op een rijtje. Het is interessant om te lezen hoe Cynthia begonnen is en wat er allemaal bij komt kijken om een beautyblogger te zijn. Ja je krijgt gratis spullen toegezonden en wordt uitgenodigd voor events in binnen- en buitenland. Maar achter de schermen is het hard werken om de site te vullen en te regelen wat hiervoor nodig is.

Wat is er zo leuk aan beauty

Niet alleen voor beginners maar ook voor vrouwen (of mannen, ja die zijn er ook) die al veel weten over make-up is dit een handig boek. Cynthia is volledig in ieder hoofdstuk, geeft haar mening en laat weten welke beautytips werken. Je kunt alleen de hoofdstukken lezen waar je moeite mee hebt en de rest overslaan. Maar wie weet kom je in de andere hoofdstukken dingen tegen die je nog niet wist. Wat je leest kun je toepassen zoals je zelf wil, miss lipgloss geeft alleen aan wat werkt. En wat ze in de loop der jaren heeft geleerd, ook vanuit de visagisten cursus die ze gevolgd heeft bij B Academy.

Beauty cynthia miss lipgloss hoofdstuk Beauty cynthia miss lipgloss geen zorgen Beauty cynthia miss lipgloss make-up Beauty cynthia miss lipgloss poeder

Tip: op TLC heeft Cynthia naast haar blog een make-up item.

Heb jij beauty al in je boekenkast staan?